Informasjon og kunnskap om Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige Korrekt kunnskap om mormonere og Mormons bok Mormons bok vitner om Jesus Kristus og Bibelen.
Søk etter artikler
  Artikkelsamling
  Forskning på MB
  Kirken i Norge
  Linker
  Diverse
  Våre Vitnesbyrd
  Menn
  Kvinner

  TIL FORSIDEN


NYHETSBREV

Les Mormons bok

På dette nettstedet finner du omfattende informasjon om Mormons Bok og Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige, også kalt 'mormonere'.

Dersom du har spørsmål er du hjertelig velkommen til å ta kontakt for å få mer informasjon, enten du er personlig interessert eller skal lage en skoleoppgave om kirken.

Vitnesbyrd menn
Vitnesbyrd kvinner

| Tilbake |

Den beste avgjørelsen i mitt liv

Liesell Zurcher, Kristiansand:
Bibelen visste jeg jo egentlig var sann, men jeg trengte å få en bekreftelse på at Mormons bok også var en sann bok.


Når jeg ser tilbake på den tiden jeg har vært medlem av Jesu Kristi Kirke Av Siste Dagers Hellige, så er det den beste tiden av mitt liv. Det er vanskelig å beskrive det med ord, men jeg skal prøve:

Jeg har vært medlem siden jeg var 18 år, da jeg tok det endelige valget om å bli døpt. Moren min har vært medlem av kirken siden jeg var født, så jeg har hatt en slags kjennskap til den hele mitt liv, men jeg forsto aldri helt hva dette var før jeg ble 18. Jeg hadde alltid trodd på en Himmelsk Fader og Jesus Kristus. Jeg leste i Bibelen og i Mormons bok, men det var så mye jeg ikke forsto.

Det var på grunn av en avgjørelse mamma tok at jeg begynte å undersøke hva kirken egenlig sto for og betydde. Vi bodde på Evje seks mil nord for Kristiansand, og kirken var i Kristiansand. Mamma var den eneste som gikk i kirken, en sjelden gang var jeg og mine søsken med, men det ble for tøft for mamma å gå alene. Det var langt og hun syntes det var vanskelig når hun lærte i kirken hvor viktig familien var, og siden søndagen var den eneste dagen vi kunne alle hadde anledning til å være sammen så ble dette et dilemma for henne. Hun valgte da å ikke komme i kirken før hun kunne gå med familien sin, det var et hardt valg å ta etter mange bønner. Jeg så hvor vanskelig det var for henne og ikke komme i kirken og treffe andre medlemmer og lære mer om evangeliet. Da jeg opplevde hvor viktig dette var for henne, ble jeg nysgjerrig og ønsket å vite hvorfor. Jeg spurte om vi ikke kunne få misjonærene til å komme opp og undervise oss - og det gjorde de. Da jeg hadde hørt alle seks misjonærleksjonene var det som om jeg slukte alt - det føltes jo så naturlig. Jeg tok meg ofte i å tenke”selvfølgelig er det slik” Jeg elsket å høre om evangeliet, jeg begynte å studere Bibelen og Mormons bok mer enn før. Bibelen visste jeg jo egentlig var sann, men jeg trengte å få en bekreftelse på at Mormons bok også var en sann bok. Jeg knelte ned en kveld og prøvde å be oppriktig, for jeg ønsket så inderlig å få vite om boken og kirken var sann og om jeg skulle bli døpt. Da jeg ba fikk jeg plutselig en overveldende følelse av visshet, kjærlighet og fred. Jeg visste det bare.

Etter dette gikk det slag i slag. Jeg ble døpt, det var en vidunderlig følelse. Jeg følte meg så ren og så nær min Himmelske Fader og Jesus Kristus. Jeg følte stor glede ved å vite at jeg fulgte Kristi eksempel da Han ble døpt. Etter at jeg kom inn i kirken, har livet mitt vært helt annerledes, det er som et nytt liv. Jeg har det så godt med meg selv, jeg vet hvor jeg kan gå for å finne trøst og veiledning. Før var jeg veldig sjenert og turde ikke å snakke i større forsamlinger, gjennom kirken har jeg utviklet meg enormt og snakker foran forsamlinger uten de store vansker jeg hadde før. Vitnesbyrdet mitt har bare vokst og vokst, jeg elsker å studere skriftene. Da jeg begynte å studere Mormons bok for alvor oppdaget jeg hvordan den og Bibelen utfyller hverandre. Jeg forstår så mye mer og ser ting så mye, mye klarere enn hva jeg gjorde før. Det er ikke noe jeg lurer på nå, jeg har en fred og ro inni meg som betyr så utrolig mye. Ingenting kan få meg bort fra det vitnesbyrd jeg har, for jeg har en visshet i mitt hjerte.

Nå er jeg gift med en fantastisk mann som en gang var misjonær her i Norge, ganske artig, ikke sant? Vi venter vårt første barn sammen og jeg er så lykkelig. Jeg kan ikke tenke meg noe liv utenfor kirken når jeg nå vet hva den er. Den er Jesu Kristi sanne kirke og har det sanne evangeliums fylde. Da jeg lærte om det gjengitte evangelium følte jeg at så mange tomrom jeg hadde hatt tidligere ble fylt. Jeg bestemte meg for å prøve kirken en stund og det tok ikke lange stunden før jeg aldri kunne tenke meg å forlate den igjen.

Jeg vet at dersom man skal få et vitnesbyrd om noe, så må man undersøke det og prøve det. Det var det jeg gjorde og jeg har aldri angret, tvert i mot!


Liesell Zurcher


Ref: Liesell Zurcher (17.03.02)

Utskriftsvennlig versjon Klikk for en utskriftsvennlig versjon av artikkelen!



Vår Fader elsker meg
Anne-Lin Alsaker, Bergen:
Han viker aldri fra vår side når vi ber om hjelp til å velge.


Jeg vet at denne kirken er Jesu Kristi sanne og levende kirke
Torbjørg Sæther, Stavanger / Møre og Romsdal
Denne kirken er bygd på at vi har 12 levende apostler og en profet.


Det har aldri vært tvil i mitt sinn
Eldrid Helen Antonesen, Bergen:
Jeg er takknemlig for evige familier, og for de velsignelsene det er å holde budene.


Gud viste meg hvor jeg skulle gå
Cathrine Løvheim, Kristiansand/Tidaholm:
Det var en del vonde ting som skjedde i livet mitt som gjorde at jeg begynte å søke etter evangeliet.


Jeg visste at jeg kom til å bli døpt
Marita Røed, Kristiansand:
Alle bitene i puslespillet falt på plass. Alle spørsmålene som jeg alltid hadde stilt meg selv fikk jeg endelig svar på.


Jeg bærer vitnesbyrd om at denne kirken virkelig er sann
Eli-Christine Nesland, Arendal:
Jeg vet at Joseph Smith var en Guds sann profet, og jeg vet at Jesus Kristus lever!


En god, varm og brennende følelse i hjertet
Hilde E. Torjesen, Kristiansand:
Den indre fred og lykke jeg nå har i livet mitt er frukter av de sannheter jeg har blitt kjent med og forsøker å etterleve.


TIPS EN BEKJENT
om denne artikkelen!

Ditt navn:

Din e-post:

Mottakers navn:

Mottakers e-post:

Din kommentar:



Dette er ikke Kirkens offisielle nettsted, men drives av aktive medlemmer av Kirken,
med samme mål og lære som Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige.
Publiseringsløsning © WebBusiness AS 1999-2007